Globalna pandemia w IT spowodowała ataki syndromu „zjeść i mieć ciastko”. Z jednej strony liderzy biznesowi, co w pełni zrozumiałe, stali się bardziej konserwatywni w kwestii budżetów, ostrożnie podchodząc do wydatków. Z drugiej, te same osoby nadal chciały rozwijać innowacje, dążąc do uzyskania nieuchwytnej, ale jakże pożądanej transformacji cyfrowej

W przeszłości CIO i ich zespoły IT tradycyjnie odpowiadali za decyzje technologiczne, które podejmowali w izolacji. Dziś CIO muszą na bieżąco komunikować się z decydentami biznesowymi, aby zrozumieć ich potrzeby i pożądane przez nich wyniki

Niedawne badanie przeprowadzone przez IDG wykazało, że zdaniem 80 proc. respondentów pandemia przyspieszyła popyt na innowacje. Jednocześnie wiele osób musiało stawić czoła zwiększonemu popytowi przy kurczących się budżetach. Ponad połowa respondentów (52 proc.) stwierdziła, że pandemia, przynajmniej do pewnego stopnia, spowodowała zmniejszenie budżetów IT.

Taka sytuacja może sprawić, że niejeden CIO będzie w niedowierzeniu przewracać oczami. Bo przecież nie można mieć obu tych rzeczy jednocześnie. Ale – czy aby na pewno?

Źródła: Materiały zewnętrzne
Tags:
  • innowacje
  • pandemia koronawirusa
  • cyfryzacja