Stworzona przez Piotra Prajsnara hurtownia danych analizuje zachowania w internecie ponad połowy ludzi na świecie. W kampaniach reklamowych jej technologie big data wykorzystują Coca-Cola, McDonald’s, BMW i inni globalni giganci. Właśnie kupiła hiszpańskiego operatora marketingu online i rozgląda się za kolejnymi akwizycjami

Od zawsze pasjonowała go analiza danych. Dlatego gdy ponad dekadę temu w USA ruszał rynek reklamy targetowanej, Piotr Prajsnar zrozumiał, że będą potrzebne bazy profili internautów. Tak powstała spółka Cloud Technologies.

Polka, 32 lata, matka, fanka diet fit, kilka razy na kwartał kupuje buty. Francuz, 48 lat, śledzi notowania giełdowe, lubi korzystać z promocji, ostatnio przegląda oferty dealerów aut premium. Albo Amerykanin, 21 lat, stały bywalec sieciowych kawiarni, sporadycznie klient księgarni online i od dwóch miesięcy e-sklepów sportowych. Dla każdego smartfona, tabletu, laptopa, telewizora, samochodu oraz innej elektroniki podłączonej do sieci można stworzyć profil użytkownika i na bieżąco go aktualizować. A takie bazy danych to „must have” dla marketingowców, którzy doskonale wiedzą, że reklama kierowana do wszystkich to przepalanie budżetu.

Wie o tym także Piotr Prajsnar, założyciel i prezes spółki Cloud Technologies, która zbiera informacje o użytkownikach, przetwarza je w profile, a następnie sprzedaje marketerom z całego świata. Firma, która z pioniera polskiego rynku analizy cyfrowych informacji o internautach stała się jedną z największych globalnych hurtowni danych, tworzy profile dla ok. 5 mld internautów i ok. 18 mld urządzeń. Za pośrednictwem specjalnych platform co miesiąc dostarcza dane do kilkudziesięciu tysięcy kampanii reklamowych w internecie, realizowanych przez domy mediowe i agencje dla największych globalnych marek, takich jak Coca-Cola, McDonald’s, KFC, Audi, BMW, Infinity, Lexus czy Unilever. W Polsce nie ma sobie równych, a z amerykańskimi adtechami konkuruje jakością.

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • reklama online
  • Cloud Technologies
  • Internet
  • zbieranie danych
  • marketing online