Trzymając się z dala od start-upowego zgiełku, Grzegorz Jakacki i Natalia Panowicz zbudowali wartą kilkaset milionów złotych spółkę technologiczną. Wystarczyło znaleźć rozwiązanie jednego z najbardziej palących biznesowych problemów – pozyskiwania programistów

Grzegorz Jakacki i Natalia Panowicz zbudowali globalną firmę technologiczną. Z jej produktu rekrutacyjnego korzystają m.in.Amazon, Microsoft, Tesla, PayPal czy Intel

Trudno stwierdzić, co było bardziej zaskakujące, gdy na początku 2020 r. szefowie Codility ogłosili pozyskanie 22 mln dol. finansowania od londyńskich funduszy OXX i Kennet Partners – to, że firma wreszcie schyliła się po pieniądze instytucjonalnych inwestorów, czy skala, jaką zdołała zbudować bez ich pomocy.

Spółka Grzegorza Jakackiego i Natalii Panowicz, która opracowała narzędzie do rekrutacji programistów, wcześniej tylko raz sięgnęła po kapitał z rynku venture – w 2009 r., a więc niedługo po starcie, otrzymała 50 tys. euro od brytyjskiego Seedcampu. Potem przez ponad dekadę rozwijała się głównie dzięki swoim klientom. I jak widać, robiła to świetnie. Przychody Codility przekraczają 10 mln dol., firma ocenia półtora miliona programistów rocznie dla ponad tysiąca firm, w tym dla takich gigantów jak Microsoft, Tesla czy Amazon, a po zeszłorocznej rundzie inwestycyjnej serwis analityczny Dealroom oszacował jej wartość na 80–120 mln euro.

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • Grzegorz Jakacki
  • it
  • HR
  • programiści
  • Codility