W ciągu 2021 r. sprzedaż detaliczna w Polsce wykazała silne odbicie ze wzrostem o 8,4 proc. w ujęciu wartości bieżącej – wynika z danych Euromonitor International. Pomimo ryzyka związanego ze wzrostem inflacji i wyzwaniami związanymi z łańcuchem dostaw oraz nowymi możliwymi falami Covid-19 branża detaliczna okazała się bardziej odporna i mniej podatna na zagrożenia. Na sposób, w jaki sposób konsumenci robili zakupy znaczący wpływ miały doświadczenia cyfrowe podczas pandemii

Na podstawie prognozy Euromonitor International, 75 proc. wartościowej sprzedaży detalicznej w 2026 r. w Polsce będzie obsługiwane offline

E-commerce jest głównym motorem napędowym handlu detalicznego

Prędkość zmian kanałów sprzedaży została przyspieszona przez pandemię, zaś handel elektroniczny odnotował w 2021 r. ciągły wzrost. Podczas gdy sprzedaż w sklepach odnotowała poprawę wraz z ich ponownym otwarciem, powrót do poziomu sprzed pandemii zajmie sklepom fizycznym w Polsce kilka lat. Tym samym fizyczny handel detaliczny nadal traci udział w całości sprzedaży detalicznej, a coraz więcej sprzedaży przenosi się do internetu. W Polsce udział wartościowy e-commerce wzrósł znacząco z 10 proc. w 2019 r. do 15 proc. w 2020 r. i wykazuje dalsze wzrosty – do 19 proc. w 2022 r.

Źródła: Forbes.pl (Grupa Onet)
Tags:
  • shopping experience
  • handel detaliczny
  • Euromonitor International
  • sprzedaż detaliczna