Po ponad dwóch dekadach pracy w korporacjach były szef Della, Maciej Filipkowski, został inwestorem i mentorem biznesowym. Ale to mu nie wystarczyło. Teraz rozwija popularny podcast, marząc o tym, aby któregoś dnia zostać polskim Davidem Lettermanem

Maciej Filipkowski zaliczył twarde lądowanie po wyjściu z korporacji. Ale dziś z powodzeniem realizuje się jako anioł biznesu, mentor i... podcaster

Ale super, największy konkurent mnie zaprasza – odpisał mi Maciej Filipkowski, kiedy zapytałem na LinkedInie, czy chciałby opowiedzieć „Forbesowi”, jak do tej pory projektował swoje życie. To pytanie, które często zadaje gościom swojej audycji pod zbliżonym tytułem. Wystrojony w T-shirt, wyluzowany, z szachownicą na pierwszym planie i półką z książkami w tle. Magluje przedsiębiorców (takich jak Stefan Batory czy Rafał Brzoska), inwestorów (Marcin Hejka), menedżerów (Karol Sadaj), ale też sportowców (Mateusz Kusznierewicz) czy podróżników (Miłka Raulin). Wypytuje ich o tzw. lifehacki, o uzasadnienie zawodowych decyzji, o ścieżki, które wybrali, błędy, jakie popełnili. I całkiem nieźle sobie z tym radzi. Uruchomiony w 2019 roku podcast „Zaprojektuj swoje życie” odnotowuje już ponad 50 tysięcy odsłuchów miesięcznie, co czyni go jedną z najpopularniejszych audycji biznesowych w Polsce.

Nie dążę do tego, aby mnie słuchało 38 mln Polaków, tylko ludzie, dla których przedsiębiorczość jest ważna: biznesmeni, inwestorzy, menedżerowie. Osoby poszukujące zawodowych inspiracji. Zastanawiające się, jak zaprojektować kolejny krok – tłumaczy Maciej Filipkowski. – Pod względem warsztatowym moim punktem odniesienia jest David Letterman. Zaś za największego konkurenta uważam was, polską edycję „Forbesa”. W kwestii przedsiębiorczości chciałbym być tak samo opiniotwórczy.

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • mentor
  • start-up
  • inwestor
  • motywacja
  • podcasty