Jarosław Wojczakowski i Marek Protasewicz znaleźli patent na biznes w niszowej branży. Ich Reef Factory sprzedaje inteligentne produkty do zarządzania akwariami morskimi w ponad 30 krajach, a oni dopiero się rozkręcają. Od niedawna z pomocą 12 mln zł od inwestorów

Jarosław Wojczakowski i Marek Protasewicz znaleźli patent na biznes w niszowej branży. Ich Reef Factory sprzedaje inteligentne produkty do zarządzania akwariami morskimi w ponad 30 krajach, a oni dopiero się rozkręcają. Od niedawna z pomocą 12 mln zł od inwestorów.

W niedużym szklanym zbiorniku można zamknąć spektakularny wycinek oceanu. A kiedy już się to zrobi, opiekun zjawiskowego fluorescencyjnego akwarium, wypełnionego koralowcami, rybami czy roślinami, zamienia się trochę w ogrodnika i hodowcę, trochę w obserwatora, a trochę… w Boga.

Na tym – oczywiście w uproszczeniu – polega magia akwarystyki morskiej. Brzmi egzotycznie? Z pewnością. Niszowo? Zdecydowanie. Założona przez Jarosława Wojczakowskiego i Marka Protasewicza firma Reef Factory, która specjalizuje się w produkcji inteligentnych urządzeń do akwarystyki morskiej, szacuje, że na świecie są tylko 4 mln fanów tej dziedziny. Na szczęście z grubym portfelem, ponieważ na swoje sprzęty wydają średnio aż 19 tys. złotych. A to już daje całkiem pokaźny rynek, na którym Reef Factory odważnie się rozpycha.

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • Akwarystyka morska
  • inteligentne akwaria
  • start-upy
  • start-up
  • akwaria