Wśród wszystkich obszarów polskiej gospodarki rynek e-grocery z pewnością jest jednym z tych, który najbardziej zmienił się w trakcie pandemii. Tuż przed koronawirusem zakupy spożywcze w sieci były możliwe dla mieszkańców kilku największych miast w Polsce. Teraz z tej możliwości może skorzystać znakomita większość Polaków.

Transport. Logistyka

Interesującą zmianą na polskim rynku internetowych zakupów spożywczych było między innymi wejście na niego spółki InPost. Firma kurierska ponad rok temu rozpoczęła w Warszawie we współpracy z Makro testy dostaw żywności w oparciu o nową aplikację InPost Fresh. Był to, jak mówił Rafał Brzoska, prezes InPost, pierwszy krok w budowaniu ogólnopolskiej sieci dostaw produktów spożywczych.

Potem z aplikacji InPost Fresh mogli zacząć korzystać mieszkańcy Krakowa i Łodzi, a w lipcu tego roku również kilku śląskich miast. Pozwala ona – jak tłumaczy firma kurierska – łatwo, szybko i bez wychodzenia z domu wykonać codzienne zakupy, które już następnego dnia – specjalnym transportem z kontrolowaną temperaturą – dostarczy kurier InPost. W asortymencie dostępnych jest ponad 11 tys. produktów z oferty sieci Carrefour oraz ponad 9,8 tys. z sieci Makro.

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • transport i logistyka
  • żywność
  • sektor TSL
  • Ekologia
  • e-grocery