Czas niepokoju, kiedy dotychczasowa układanka się rozsypuje, ułatwia mniejszym firmom, podejmującym więcej ryzyka, pogoń za korporacjami – przekonuje prof. Krzysztof Obłój

Krzysztof Obłój. Mówca biznesowy i profesor Akademii Leona Koźmińskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizujący się w zarządzaniu strategicznym. Wykładowca w międzynarodowych szkołach biznesu w USA (University of Illinois, Yale University), Europie i Chinach. Jednocześnie praktyk biznesu, ściśle współpracujący z największymi polskimi przedsiębiorcami i budowanymi przez nich organizacjami. Zasiadał w radzie nadzorczej albo doradzał takim firmom jak: Orlen, PZU, Eurobank, Alior Bank, Polmos Lublin, Ambra, LPP, MCI, Press Glass, Impel, Prochem.

FORBES: Co ekspert od zarządzania poradziłby przedsiębiorcom średniej wielkości w tych niespokojnych czasach?

Krzysztof Obłój: Zawsze, kiedy przychodzą trudniejsze czasy, należy w pierwszym rzędzie skupić się na klientach. Oni są rzeką, w której żyje każde przedsiębiorstwo. Warto zacząć ich lepiej obsługiwać, zaoferować im coś dodatkowego, może się z nimi spotkać osobiście. Drugim ruchem powinno być obniżenie kosztów wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. I odpuszczenie ryzykownych inwestycji.

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • recesja
  • ryzyko
  • Czarno na białym
  • kryzys
  • Krzysztof Obłój