Choć gry są stereotypowo postrzegane jako „męska rozrywka”, kobiety stanowią dziś prawie połowę społeczności graczy. Sprawdzamy, jak gamerki zmieniają branżę.

Gamerki były tu zawsze! Dla tych z nas, które dorastały z klawiaturą i myszką czy padem w dłoni, nie jest to żadne odkrycie. Jak się jednak wydaje, dla samej branży gamingowej już tak. Gry długo, choć nie od początku istnienia, postrzegane były stereotypowo jako męska rozrywka.

W latach 80., gdy gry wideo powoli zaczęły przebijać się do świadomości społecznej, reklamy takich produkcji, jak „Pac-Man”, „Bubble Bobble” czy „Q*Bert”, były skierowane do graczy wszystkich płci. To wraz z nadejściem lat 90. narracja zaczęła się zmieniać, stopniowo zawężając przekaz do mężczyzn, w szczególności nastolatków i młodych dorosłych. Kobiety z równoprawnych gamerek zostały zredukowane do bohaterek seksistowskich kampanii, które miały oddziaływać na męską wyobraźnię.

Źródła: Vogue Polska
Tags:
  • Vogue Polska
  • gaming
  • kobiety
  • Gry