Moda i sztuka to dwa światy, które nieustannie się przenikają: materiały niczym malarskie płótna, inspiracje czerpane wprost z obrazów czy rzeźb, współpraca z artystami. Ale połączenie tych dwóch dziedzin ma też zupełnie inny wymiar, bo związani z modowym biznesem ludzie chętnie w sztukę inwestują. I co ważne – równie skorzy są, by chwalić się swoimi kolekcjami przed światem.

Kolekcja Fundacji Prada w Mediolanie

Od kiedy istnieją artyści, istnieją też mecenasi. Możni i wpływowi zawsze chętnie inwestowali w sztukę. Zamawiane u wybitnych artystów dzieła były wszak dowodem wysokiej pozycji mecenasa.

Renesansowe rody, takie jak Medyceusze czy Strozzi, europejscy monarchowie czy kościelni dostojnicy nie szczędzili funduszy na dzieła sztuki. Dziś znacznie chętniej w sztukę inwestują wielkie koncerny, instytucje publiczne lub prywatni inwestorzy. Mecenasami zostają banki, finansowe korporacje i towarzystwa ubezpieczeniowe. Najwięcej z nich rekrutuje się z jednego sektora biznesowego: ze świata mody. Prześledźmy najciekawsze mariaże tych branży.

Źródła: Vogue Polska
Tags:
  • fendi
  • sztuka
  • Kering
  • Vogue Polska
  • moda
  • prada