Wielu fanom Citroën XM wydawał się delikatny i zarazem doskonały. Za to kapryśny silnik V6.24 to konstrukcja godna diwy. Nadszedł czas na zweryfikowanie tego poglądu.

Citroen XM V6.24 - awangardowy i kapryśny

Z autami bywa tak, jak z ulubionym serialem. Początkowo ogląda się go z zainteresowaniem, ale przy trzecim sezonie potrafi się znudzić. Zatem zmienia się głównego aktora, żeby uratować sytuację. Jednak szybko okazuje się, że i ten bohater jest jakiś niedzisiejszy.

Tak mniej więcej można było się poczuć w 1989 roku w przypadku hydropneumatycznego zawieszenia Citroëna, które to rozwiązanie stało się charakterystyczną cechą marki. Początkowo DS, który jako pierwszy otrzymał takie zawieszenie, robił ogromne wrażenie. W przypadku CX-a na pierwszy plan wysunęła się jego stylistyka, a gdy do sprzedaży wszedł XM, bardziej niż hydropneumatyką interesowano się dużymi rozmiarami pojazdu. W ten sposób pneumatyczne zawieszenie już nie szokowało i zainteresowanie tą konstrukcją zmalało – przynajmniej częściowo.

13 slajdy
Źródła: Auto Świat
Tags:
  • Citroen XM
  • Citroen