Kto tanio kupuje, ten... wcale nie żałuje! A przynajmniej, jeśli chodzi o Dacię Duster II, bo SUV rumuńskiej marki pokazał w teśćie na dystansie 100 tys. km, że (względnie) niewygórowana cena wcale nie musi iść w parze z kiepską jakością i dużą awaryjnością.

Dacia Duster – 100 tys. km
  • Silnik 1.6 SCe nie jest mistrzem dynamiki, bywa też głośny. To gdzie te 114 KM?! – pytano retorycznie
  • Do oceny celującej zabrakło przede wszystkim lepszego zabezpieczenia antykorozyjnego – rzeczoznawca od razu wyłapał kilka miejsc z brzydkim brązowym nalotem 
  • Łącznie Dacia Duster dostała 13 punktów karnych i bardzo solidną piątkę na świadectwie końcowym

Najpierw cofnijmy się jednak o parę lat. A dokładniej – do czasów pierwszego Dustera. Bo gdy w 2013 r. SUV Dacii zakończył próbę na dystansie 100 tys. km, to szybko okazało się, że będziemy musieli zrewidować kilka popularnych motoryzacyjnych opinii i przesądów. Część osób uważała bowiem, że jak coś jest proste i mało skomplikowane, to raczej się nie zepsuje. Doprawdy? No to, co powiecie na to, że w Dusterze I w trakcie testu długodystansowego padła skrzynia biegów?

16 slajdów
Źródła: Auto Świat
Tags:
  • Dacia Duster
  • test długodystansowy
  • SUV
  • Dacia
  • Długi dystans
  • SUV Dacii