Testujemy 11 opon całorocznych, które powinny pozwolić zaoszczędzić na kosztach sezonowej zmiany kół. Kuszące, prawda? Ale czy również bezpieczne?

Testowane opony to specjalistki od wszystkiego – w każdej z czterech pór roku powinny zapewnić wystarczający poziom bezpieczeństwa.
  • Rozmiar opon testowych to 215/60 R 16. Korzysta z takich m.in. wiele modeli klasy SUV
  • Sztuka polega na tym, aby opona miała dobre trzymanie na mokrej nawierzchni bez wpadania w poślizg na śniegu
  • Tradycyjnie podczas testu opon wielosezonowych badamy też typowe letnie i zimowe – daje to dobry obraz sytuacji, bo wyniki można porównać do wzorcowych opon.

Jakże byłoby pięknie, gdybyśmy wreszcie mogli oszczędzić sobie tej nieszczęsnej zmiany kół: jesienią koniec ze ściąganiem opon letnich i zmianą na opony zimowe. A na Wielkanoc jeszcze raz to samo, tylko w odwrotnym kierunku. Jeśli mamy opony założone na felgi, możemy wszystko zrobić sami: przytaszczyć, nagimnastykować się, przeklinać i przykręcić koła. Możemy też wyżebrać w warsztacie termin wymiany i oczywiście, za to zapłacić. Jeżeli to możliwe, warto też zostawić opony na przechowanie, bo w garażu zazwyczaj i tak nie ma już miejsca – zajmują je przecież rowery, kosiarka do trawnika itp.

15 slajdów
Źródła: Auto Świat
Tags:
  • Porady
  • Wybór opon
  • Opony
  • Test opon