W terapii stresu ważna jest dieta. Ta sama, która wspiera zdrowie fizyczne, wspiera również psychikę – mówi dietetyk dr Joanna Neuhoff-Murawska

czekolada

Rodzic: Czy zaleci pani zestresowanemu nastolatkowi codzienną porcję czekolady? To by mu od razu poprawiło nastrój!

Dr Joanna Neuhoff-Murawska: Obawiam się, że tylko na chwilę. Czekolada ma „dobry PR” w zakresie poprawy nastroju, m.in. dlatego, że zawiera aminokwas o nazwie tryptofan, z którego powstaje serotonina zwana hormonem szczęścia, jednak wyniki badań pokazują, że euforia nie trwa długo. Co więcej, porównania diety osób chorych na depresję i osób zdrowych pokazały, że wszyscy jedli podobne ilości tego przysmaku. Wiemy, że niewielkie ilości czekolady, zwłaszcza gorzkiej, są dla organizmu korzystne, chociażby z uwagi na zawarte w niej polifenole, ale zajadanie stresu czekoladą może zaowocować nadwagą. W swojej praktyce zauważyłam też, że osoby, które ważą za dużo i pocieszają się czekoladą bez umiaru, szybko tracą dobre samopoczucie, które zastępuje poczucie winy, że z mniejszego rozmiaru ubrań nici.

Źródła: Newsweek
Tags:
  • Psychologia nastolatka
  • zdrowe odżywianie
  • psychologia
  • stres
  • dieta