Niepewni jutra konsumenci mogą się zwrócić ku bardziej przemyślanym zakupom, szukając w sieci promocji i niskich cen. Czy widmo recesji i szalejąca inflacja okażą się dla e-commerce szansą na miarę pandemicznych lockdownów?

Trudne czasy wymagają nowego podejścia do robienia zakupów, w czym bardzo pomocny staje się e-handel.

Aż 31 proc. przebadanych przez Mobile Institute internautów w związku z nadchodzącym kryzysem i rozbuchaną inflacją zamierza wszystko, co możliwe, kupować w internecie, a dla 58 proc. ankietowanych zakupy w e-commerce są bardziej optymalne – wynika z opublikowanego pod koniec sierpnia br. raportu „W kryzysie do e-commerce”, przygotowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.

– Bardzo słaba sytuacja finansowa ogromnej liczby Polaków, pesymistyczne nastroje i oczekiwania wobec najbliższej przyszłości to coś, co nasi analitycy zobaczyli jako pierwsze. Tylko 16 proc. badanych ocenia swoją sytuację jako dobrą lub bardzo dobrą, a oszczędności posiada mniej niż połowa ankietowanych. Z drugiej strony polscy konsumenci nie poddają się i zidentyfikowaliśmy kilka strategii finansowych i zakupowych, które badani internauci już zaczęli wdrażać w życie, aby uchronić się przed nadchodzącym kryzysem. Nie można odmówić Polakom pod tym względem pomysłowości i konsumenckiego sprytu, z pomocą przychodzi też często e-commerce – zauważa Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka Mobile Institute.

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • e-commerce
  • e-handel
  • promocje
  • zakupy przez internet
  • it