Ostatnie dwa lata odwróciły model pracy wszystkich firm w branży IT. Kiedyś praca zdalna była opcją, dziś jest standardem. Co to oznacza dla menedżerów i jak zarządzać rozproszonym zespołem?

Zarządzanie zespołem IT, który pracuje całkowicie zdalnie, to ogromne wyzwanie dla każdego szefa.

Wybuch pandemii na wiosnę 2020 r. był jak początek wielkiej rewolucji w branży IT. Nie dość, że z dnia na dzień całe zespoły przeszły na pracę zdalną, to równolegle pojawiło się ogromne ssanie na usługi i produkty cyfrowe. Nagle okazało się też, że znikły bariery związane z lokalizacją – a specjaliści IT mogą pracować nad projektami w każdej części globu. Wieloma jednocześnie, dodajmy, za czym często szły spore pieniądze. Ale o ile ta sytuacja była korzystna dla samego pracownika, o tyle przed kadrą zarządzającą postawiła wiele nowych wyzwań. Bo jak zarządzać rozproszonym po całym kraju, a nierzadko i świecie, zespołem? Jak go motywować i jak być z nim w odpowiednim kontakcie, aby znać potrzeby i wychwycić wątpliwości związane z pracą. I na koniec dnia nie być zaskoczonym nagłym odejściem cennego pracownika?

Praca zdalna w branży IT

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • home office
  • branża IT
  • praca zdalna
  • praca hybrydowa
  • it