Zakupy za pośrednictwem aplikacji mobilnych z każdym rokiem zyskują na znaczeniu i nie wygląda na to, żeby ten trend miał się odwrócić

Aplikacja to sprawdzony sposób do komunikowania się z klientem poza procesem zakupowym, aby namówić go do powrotu.

Już 58 proc. posiadaczy urządzeń mobilnych kupuje za ich pośrednictwem w sieci, a to o siedem punktów procentowych więcej niż rok temu – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Omni-commerce. Kupuję wygodnie. 2022”, opracowanego przez Mobile Institute.

Zdecydowanie częściej mobilnie kupują osoby, które generalnie często kupują w internecie. Popularność m-zakupów jest w zasadzie identyczna wśród kobiet i mężczyzn, a najwięcej m-klientów znaleźć można wśród mieszkańców największych miast: 65 proc. w tych zamieszkiwanych przez 200–500 tys. osób i 59 proc. w miastach z powyżej 500 tys. mieszkańców. Wśród osób mieszkających na wsi do m-zakupów przyznaje się 27 proc. ankietowanych.

Źródła: Forbes
Tags:
  • m-zakupy
  • aplikacje mobilne
  • zakupy online
  • wydatki mobilne
  • m-commerce