Infermedica, stworzony przez Piotra Orzechowskiego start-up, który oferuje narzędzie do wstępnej diagnostyki medycznej, zamknął niedawno wartą 120 mln złotych rundę finansowania, poprowadzoną przez brytyjski fundusz One Peak. Tym samym efektownie spuentował rekordowy rok w wykonaniu polskich firm technologicznych, które otrzymały od inwestorów łącznie 3,6 mld złotych

Piotr-Orzechowski, CEO Infermedica

Niemal stu klientów z 30 krajów, 19 obsługiwanych języków i 180 osób na pokładzie. A do tego ponad 10 mln zrealizowanych wywiadów medycznych. Tak się przedstawiają najważniejsze liczby Infermediki, wrocławskiego start-upu założonego przez Piotra Orzechowskiego. Uruchomiona w 2012 roku firma opracowała narzędzie, które wykorzystując sztuczną inteligencję, wspiera lekarzy i pracowników służby zdrowia w diagnozowaniu i opiece nad pacjentami. Oprogramowanie na bazie prostego wywiadu pozwala wskazać najbardziej prawdopodobne przyczyny problemów zdrowotnych i zarekomendować dalsze działania. Jak, nie przymierzając, tzw. doktor Google, tyle że zdecydowanie skuteczniej i bezpiecznie, ponieważ w oparciu o dane i wiedzę medyczną.

Byłem częstym pacjentem doktora Google, a do tego miałem wiedzę o sztucznej inteligencji. Postanowiłem więc stworzyć narzędzie, które pozwoli ludziom lepiej oceniać swoje objawy – wspominał Piotr Orzechowski w rozmowie z „Forbesem” z 2018 roku.

Źródła: Forbes.pl
Tags:
  • start-upy
  • start-up
  • Cykl Forbesa
  • Cykl Forbesa: Start-up tygodnia
  • medycyna