Black Friday, a potem Cyber Monday już tuż tuż. Co roku to święto obniżek i zakupów, szczególnie tych świątecznych, ale z nowego raportu wynika, że zainteresowanie Czarnym Piątkiem jest mniejsze, niż rok temu.

Jak wynika z badania SMSAPI, zainteresowanie promocjami na black friday w Polsce zmalało - zakupy planuje zrobić 56 proc. badanych, podczas gdy rok temu było to 63 proc. Mniej osób wierzy też w szansę zakupu po okazyjnej cenie - tak wskazało 62 proc. odpowiedzi (68 proc. rok temu).

Na taki stan rzeczy może mieć wpływ wszędobylska drożyzna, rosnące ceny i ogólnie inflacja. Nic zatem dziwnego, że na pytanie "czy spodziewasz się, że dzięki promocjom na Black Friday 2022 unikniesz inflacyjnych podwyżek na świątecznych zakupach" aż 40,5 proc. odpowiedzi brzmiało "TAK". Co więcej, aż 74,8 proc. badanych będzie polować na tańszą odzież i obuwie. Popularne (53 proc. odpowiedzi) będą też szeroko pojęty sprzęty RTV i mała elektronika.

Oczywiście istotne jest też to, jak szukamy promocji. Prawie połowa internautów, bo 49,5 proc. odpowiedziała, że chciałaby dowiadywać się od nich z Social Media, natomiast 44,5 proc. wolałby zobaczyć je bezpośrednio na stronie sklepu. Najsłabiej pod tym kątem wypadają rozmowy telefoniczne (6,8 proc.) oraz influencerzy (9,4 proc.).

Źródła: opracowanie własne/SMSAPI
Tags:
  • black friday