Polski handel internetowy nie kończy się na Allegro. Pierwszy Ranking Polskiego E-commerce „Forbesa” pokazuje, że na rynku tworzą się nowe grupy konsolidujące rodzimy handel elektroniczny

Ranking Polskiego E-commerce „Forbesa”, od lewej: Francois Nuyts - Allegro, Krzysztof Bajołek - Answear, Dariusz Topolewski - Oponeo, Tomasz Czechowicz - Morele/Pigu, Marcin Grzymkowski - Eobuwie

Allegro – rzecz jasna – jest tu przewodnikiem stada i królem puszczy. Graczem cztery razy większym niż cały goniący za nim peleton. A przy tym niebywały w swej skali sukces polskiego odpowiednika eBay nie był w żaden sposób z góry oczywisty. Najlepiej widać to w porównaniu z Merlinem, czyli (w pierwotnym zamyśle) polskim Amazonem. Obydwie platformy mają równie długą historię, sięgającą 1999 roku – najpierw w kwietniu powstał Merlin, a dopiero w grudniu Allegro.

Ranking polskiego e-commerce

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • rynek e-commerce w Polsce
  • e-commerce
  • handel internetowy
  • ranking Forbes
  • Ranking