Ostatni raz wyceny spółek internetowych były rozgrzane tak mocno, jak dziś podczas dotcomowej hossy. Tegoroczna edycja naszego Rankingu Największych Spółek E-commerce najlepiej obrazuje, jakie są oczekiwania wobec e-handlu

Ranking Największych Spółek E-commerce. Od lewej: Francois Nuyts - Allegro, Mateusz Juroszek - STS, Marcin Grzymkowski - eobuwie

Jeśli doszukiwać się gdzieś prawdziwej bańki, to raczej nie w branży gamingowej czy biotechnologiach, ale właśnie w handlu internetowym. W tej gorącej branży dwu-, trzy-, a nawet czterokrotny wzrost wycen nie jest niczym nadzwyczajnym. Dotyczy nawet, a raczej przede wszystkim, dużych spółek, takich jak Allegro czy Eobuwie. Wystarczy szybkie porównanie prostego wskaźnika cena do zysku (C/Z) dwóch liderów swoich branż: w gamingowym CD Projekcie sięga on 15, a w Allegro 142. Zysk serwisu aukcyjnego jest więc traktowany jako niemal dziesięciokrotnie cenniejszy.

Źródła: Redakcja Forbes
Tags:
  • Sprzedaż
  • spółki
  • Internet
  • e-commerce
  • Ranking
  • e-handel