Po trzech latach od wprowadzenia magazynu, w oparciu o wnikliwą analizę rynku, wydawca podjął decyzję o uaktualnieniu stawek rate card dla Vogue Polska. Ruch ten pozwoli na doszacowanie wartości publikacji reklamowych. Zmiana ma jedynie charakter techniczny i nie wpłynie na indywidualne ceny dla klientów

Okładka czerwcowego magazynu Vogue.

- Kiedy ponad trzy lata temu wprowadzaliśmy Vogue do Polski, wiedzieliśmy, że możemy liczyć na bardzo dobry wynik. Osiągnęliśmy sukces i staliśmy się liderem sprzedaży reklamy prasowej wśród magazynów lifestylowych. W chwili obecnej nie odzwierciedlają tego jednak raporty dotyczące rynku reklamy bazujące na stawkach rate card, ponieważ nasze rate cardy mają zaniżone wartości do średniej rynkowej. Ich aktualizacja pozwoli na urealnienie stawek – wyjaśnia Dominika Jóźwiak, dyrektor działu reklamy Vogue Polska.

Aktualizacja rate card dotyczy ofert dla polskich i zagranicznych klientów. Zmiana ma jedynie charakter techniczny. Nie wpłynie ona na ceny dla poszczególnych klientów, które ustalane są w oparciu o indywidualnie wypracowane relacje biznesowe.

Vogue Polska to 23. edycja międzynarodowego tytułu wydawana od 2018 roku. Od czerwca magazyn będzie ukazywał się w cyklu 10 wydań oraz dwóch wydań specjalnych. W maju 2021 roku serwis Vogue.pl po raz pierwszy w historii osiągnął wynik 2 milionów unikalnych użytkowników. Średni czas czytania wyniósł ponad cztery minuty. (dane za Google Analitycs).

- Biorąc pod uwagę powyższe oraz ze względu na zwiększającą się ilość reklam w Vogue Polska (należy pamiętać, że są numery, które mają nawet ponad 100 stron) oraz obecność nie tylko polskich, ale i zagranicznych marek, trudno Vogue Polska porównywać z innymi czasopismami na polskim rynku. Aktualizacja cen rate card przez Vogue Polska jest konieczna ze względu na pewne niedoszacowanie, ponieważ ustalano je ponad trzy i pół roku temu, przy okazji wprowadzenia na rynek magazynu. Teraz takie działanie było konieczne ze względu chociażby na transparentność rynku reklamy - mówi Joanna Bosakirska Chief Business Officer Media Direction OMD.

- Cennik reklam nie był zmieniany od momentu wprowadzenia pisma na rynek. Myślę, że nie ma nic w tym złego, że wydawnictwo postanowiło zweryfikować ceny. Życzę zespołowi Vogue Polska dalszych sukcesów wydawniczych i reklamowych - dodaje Monika Rychlica, HEAD OF PRESS, OOH, CINEMA & AMBIENT IPG Media Brands.

Źródła: Materiały zewnętrzne
Tags:
  • reklama
  • media
  • vogue
  • czasopisma
  • magazyn